خوردن تخمه هندوانه در اصفهان هر روز اجباری است

تخمه هندوانه در اصفهان کالری کمی دارند و مواد مغذی زیادی دارند. وقتی برشته می شوند، ترد هستند و به راحتی می توانند جای سایر میان وعده های ناسالم را بگیرند. یک اونس از دانه هندوانه حاوی تقریباً 158 کالری منبع معتبر است.

یک مشت بزرگ تخمه هندوانه حدود 4 گرم وزن دارد و فقط 23 کالری دارد. یکی از چندین ماده معدنی موجود در تخمه هندوانه منیزیم است. در یک وعده 4 گرمی، 21 میلی گرم منیزیم دریافت خواهید کرد که 5 درصد ارزش روزانه است.

موسسه ملی سلامت (NIH) به بزرگسالان توصیه می کند روزانه 420 میلی گرم از این ماده معدنی را دریافت کنند. منیزیم برای بسیاری از عملکردهای متابولیک بدن ضروری است. همچنین برای حفظ عملکرد عصب و عضله و همچنین ایمنی، سلامت قلب و استخوان لازم است.

یک مشت دانه هندوانه حاوی حدود 0.29 میلی گرم آهن یا حدود 1.6 درصد از ارزش روزانه است. ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما NIH فقط به بزرگسالان توصیه می کند 18 میلی گرم در روز مصرف کنند.

آهن جزء مهمی از هموگلوبین است که اکسیژن را از طریق بدن حمل می کند. همچنین به بدن شما کمک می کند تا کالری ها را به انرژی تبدیل کند. اما دانه‌های هندوانه حاوی فیتات هستند که جذب آهن را کاهش داده و ارزش غذایی آن‌ها را کاهش می‌دهد.

دانه های هندوانه منبع خوبی از اسیدهای چرب تک غیراشباع و چند غیراشباع هستند – یک مشت بزرگ (4 گرم) به ترتیب 0.3 و 1.1 گرم را تامین می کند.

دانه های هندوانه نیز منبع خوبی از روی هستند. آنها حدود 26 درصد از ارزش روزانه را در یک اونس یا 4 درصد DV را در یک مشت بزرگ (4 گرم) فراهم می کنند. تفت دادن تخمه هندوانه آسان است. فر را روی 325 درجه فارنهایت تنظیم کنید و دانه ها را روی یک ورقه پخت قرار دهید. فقط باید حدود 15 دقیقه طول بکشد تا آنها برشته شوند، اما ممکن است بخواهید آنها را تا نیمه هم بزنید تا تردی یکنواخت شوند.

می‌توانید با اضافه کردن کمی روغن زیتون و نمک یا پاشیدن دارچین و کمی پودر شکر، طعم دانه‌ها را بهتر کنید. اگر طعم بیشتری را ترجیح می دهید، می توانید آب لیموترش و پودر چیلی یا حتی فلفل قرمز را اضافه کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.