کشمش پلویی موجب بروز بیماری های واگیر دار شد

کشمش پلویی جایگزین سالم تری برای خوراکی های شیرین و شیرینی های شکر تصفیه شده است. کشمش نام‌های متفاوتی دارد که عبارتند از «Kishmish» در هندی، «Kaintha Thratchai یا Ular Dhraakshai» در تامیل، «Yendu Dhraksha» در تلوگو، «Vonadraakshe یا Ona Drakshi» در کانادا، «Unakku Munthiringa یا Kismis» در مالایالام، «Khismis».

یا «لال درکش» در گجراتی، «خیشمیش» در پنجابی، «مانوکا یا بیدانه» در مراتی، و «کیشمیش» در بنگالی.کشمش حاوی اسید اولئانولیک است که یکی از مواد شیمیایی گیاهی است که برای ایمن نگه داشتن دندان ها از پوسیدگی، پوسیدگی و همچنین دندان های شکننده ضروری است.

کشمش از رشد باکتری ها در دهان جلوگیری می کند تا دندان ها را سالم نگه دارد. از آنجایی که آنها حاوی مقدار مناسبی کلسیم هستند، از لایه برداری یا شکستن دندان ها نیز جلوگیری می کنند. بور موجود در کشمش برای پایین نگه داشتن تجمع میکروب در دهان مفید است.

کشمش به طور ایده آل در یک مکان خنک و خشک نگهداری می شود. اگر در ظرف دربسته نگهداری شوند بیش از دو ماه تازه می مانند و اگر در یخچال نگهداری شوند ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

اگر کشمش را برای مصرف بعدی نگهداری می کنید، توصیه می شود در یخچال نگهداری کنید. می توانید آنها را تا یک سال در یخچال و تا دو سال در فریزر نگهداری کنید. نگهداری طولانی مدت در سرد ممکن است منجر به کریستالیزه شدن محتوای قند کشمش شود.

برای جلوگیری از کریستالیزه شدن کشمش ها را از ظرف به کیسه ای دربسته انتقال دهید و هوا را تا حد امکان فشار دهید. کیسه را به خوبی ببندید و آن را در یخچال یا کابینت آشپزخانه قرار دهید. این کار از بلور شدن یا بیات شدن کشمش جلوگیری می کند.

حتی می توانید آنها را در آب گرم خیس کنید تا کریستال هایشان حل شود.کشمش جایگزینی سالم و طبیعی برای غذاهای شیرین است. آنها بسیار مغذی هستند. مصرف آنها می تواند به بهبود هضم، کاهش اسیدیته، کمک به درمان کم خونی، کاهش خطر سرطان و درمان بسیاری از عفونت های باکتریایی کمک کند.

علاوه بر این، آنها همچنین ممکن است علائم پیری را به تاخیر بیندازند، پوست شما را شفاف و براق کنند و از ریزش مو جلوگیری کنند. شما می توانید آنها را به دستور العمل های مورد علاقه خود اضافه کنید تا از حداکثر مزایای آنها بهره مند شوید.