کارتریج p1005 که باعث مرگ گوسفند افغانی شد

چند نوع چاپگر با کارتریج p1005 نسل اول وجود دارد که منسوخ شده و امروزه به ندرت استفاده می شود.

  • چاپگر ماتریس نقطه‌ای: چاپ ماتریس نقطه‌ای یک فناوری چاپگر ضربه‌ای قدیمی برای اسناد متنی است که هر بار یک خط به کاغذ می‌خورد. چاپگرهای ماتریس نقطه ای کیفیت چاپ بسیار ابتدایی را ارائه می دهند.
  • چاپگر خط: چاپگر خطی یک خط متن را در یک زمان چاپ می کند. در حالی که چاپگرهای خطی قدیمی‌تر هستند، امروزه هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ویژگی هایی که باید در چاپگر جستجو کنید

چهار کیفیت چاپگر که بیشتر مورد توجه کاربران است عبارتند از:

  • رنگ: اکثر چاپگرهای مدرن چاپ رنگی را ارائه می دهند. با این حال، می توان آنها را برای چاپ سیاه و سفید نیز تنظیم کرد. کارکرد پرینترهای رنگی گران‌تر است زیرا از دو کارتریج جوهر – یک رنگ و یک جوهر سیاه – یا تونرهایی استفاده می‌کنند که پس از چاپ تعداد معینی از صفحات باید تعویض شوند. کارتریج های جوهر چاپ یا کارتریج های تونر از جوهر سیاه، فیروزه ای، سرخابی و زرد تشکیل شده اند. جوهر را می توان با هم مخلوط کرد، یا بسته به نوع چاپگر، ممکن است در کارتریج های چاپگر جوهر جامد تک رنگ جداگانه عرضه شود.
  • وضوح: وضوح چاپگر – وضوح متن و تصاویر روی کاغذ – معمولاً بر حسب نقطه در اینچ  اندازه‌گیری می‌شود. اکثر چاپگرهای ارزان قیمت وضوح کافی را برای اکثر اهداف در 600 dpi ارائه می دهند.
  • سرعت: اگر کاربر چاپ زیادی انجام می دهد، سرعت چاپ یک ویژگی مهم است. چاپگرهای ارزان قیمت فقط 3 تا 6 برگ در دقیقه چاپ می کنند. با این حال، سرعت چاپ بالاتر گزینه ای با چاپگر پیچیده تر و گران قیمت است.
  • حافظه: اکثر چاپگرها دارای مقدار کمی حافظه هستند – معمولاً 2 تا 16 مگابایت که توسط کاربر قابل افزایش است. داشتن بیش از حداقل مقدار حافظه هنگام چاپ صفحات با تصاویر بزرگ مفید و سریعتر است.