چروک شدن کیوی بعد از خشک شدن

از آنجایی که محصولات کشاورزی تولید شده در مقادیر زیاد بلافاصله مصرف نمی شوند، زمان دوام بسیار کوتاه است. تازه نگه داشتن این محصولات در نتیجه برخی عملیات های خاص امکان پذیر است.

خشک کردن چیپس میوه کیوی پیشرو فرآیندهایی است که قصد دارد عمر اقتصادی محصولات کشاورزی را بدون از دست دادن خواص مغذی آنها در طول زمان سپری شده تا لحظه مصرف محصولات افزایش دهد.

خشک کردن به عنوان روشی برای حفاظت در مقیاس صنعتی با هوای گرم برای کاهش فعالیت آب از طریق کاهش محتوای آب میوه ها و سبزیجات و در نتیجه به حداقل رساندن تخریب بیوشیمیایی، شیمیایی و میکروبیولوژیکی تعریف می شود [1].

خشک کردن کیوی خشک شکری فرآیندی است که در آن 80 تا 95 درصد آب موجود در محصولات کشاورزی به 10 تا 20 درصد کاهش می یابد و برای مدت طولانی نگهداری می شود.

اما ویژگی های کیفی مانند طعم، ظاهر، رنگ، ارزش غذایی باید تا حد امکان کمتر تغییر کرده و زمانی که برای پخت و پز روی آنها آب اضافه می شود، بتوانند به اندازه مقداری که داشتند، آب را جذب کنند.

تازه بودند خشک کردن میوه کیوی خشک حبه ای اغلب با تغییرات فیزیکی و شیمیایی به دنبال دارد که به طور چشمگیری بر خود فرآیند تأثیر می گذارد.

یکی از مهمترین پیامدهای این تغییرات انقباض است: کاهش حجم همراه با تغییر شکل و تخلخل و افزایش سختی. چنین پدیده هایی می تواند با ترک های سطحی نیز همراه باشد.

بنابراین، باید از انقباض اجتناب شود، زیرا چنین تغییرات فیزیکی به طور کلی به کاهش کیفیت درک شده توسط مصرف کننده نهایی محصولات کم آب، که به طور سنتی تازه مصرف می شوند، کمک می کند.

استثناهای آشکار را غذاهایی مانند آلو خشک و کیوی خشک نشان می دهند که معمولاً به صورت چروک خورده مصرف می شوند.

  • منابع:
    1. Studies on Drying of Osmotically Dehydrated Apple Slices

  • تبلیغات: 
    1. استفاده از محافظ چشم در هنگام استفاده از پمپ هواکش
    2. آیا استفاده از لیمو روی صورت به پوست شما کمک می کند؟

    3. با این کالاها از هر انگشتتان پول می ریزد!
    4. کشف ژنتیک جدید که منجر به بروز هپاتیت می شود!!!