پیاز امروز در بازار تهران موجب جدایی یک عروس و داماد شد

شایع ترین علت زرد شدن پیاز امروز در بازار تهران این است که در طول دوره رشد فعال، کمبود مواد مغذی، در درجه اول نیتروژن است. علاوه بر این، گیاهان، به ویژه پیاز، هم در هوای خیلی خشک و هم در هوای خیلی خشک می توانند کمبود نیتروژن را تجربه کنند.

بنابراین، در غیاب کامل رطوبت، نیتروژن به سادگی نمی تواند وارد گیاه شود، زیرا تمام مواد غذایی به صورت محلول وارد گیاه می شود. پس از باران های شدید، خاک در حال حاضر تخلیه شده است، زیرا مواد مغذی موجود برای گیاهان، از جمله ترکیبات نیتروژن (آمونیم، ضایعات و اوره) به لایه های پایینی خاک شسته می شود.

در این صورت برای بازگرداندن حالت طبیعی پیاز کافی است آن را با کود نیتروژن دار تغذیه کنید. در این ظرفیت، می توانید هم ازت خالص (سولفات آمونیوم یا نیترات، اوره) و هم از کودهای معدنی پیچیده و حتی آلی (تزریق کود) یا آلی معدنی استفاده کنید.

با این حال، قبل از تغذیه، مطمئن شوید که سفیدک پرزکی و سایر عفونت ها وجود ندارد. سیاری از باغبانان از آفات فقط در مورد مگس پیاز می دانستند و با مشاهده برگ های زرد آماده می شوند تا آن را با محلول نمک آبیاری کنند یا شاید آن را با وسایل دیگری اسپری کنند.

با این حال، لارو مگس پیاز در داخل پیاز تغذیه می کند. بنابراین، قبل از تصمیم گیری در مورد آسیب مگس، لازم است پیاز را برش دهید. اما برخی از آفات از برگ ها تغذیه می کنند و شما می توانید به سادگی با نگاه دقیق تر به پرها، آسیب آنها (ردی از تغذیه آنها) را تشخیص دهید.

از این گذشته ، آنها از 2 نوع آفت تغذیه می کنند. به عنوان مثال، پرهای پیاز می توانند زرد شوند و در اثر آسیب ناشی از پروبوسیس مخفی پیاز، بیفتند.

حشرات بالغ سوسک هایی از خانواده سرخرطومی هستند که می توان آنها را با “پربوسیس” منبر تشخیص داد، آسیب اصلی ناشی از لاروهای زرد رنگ بدون پا، کمی خمیده، تا طول 7 میلی متر است. آنها مسیرهایی را در خمیر برگها می جوند که اغلب شبیه پنجره های باریک هستند.

اقدامات حفاظتی در برابر گیاه‌شناس مخفی کشاورزی تکنیکی است: شل کردن فاصله ردیف‌ها، هرس و سوزاندن برگ‌های آسیب دیده توسط لارو و غیره.