وجود تجهیزات پزشکی در خانه فعالیت های سیستم امنیتی را بالا می برد

ویژگی های تجهیزات شامل چندین ویژگی است که برای تجهیزات طراحی شده است و از زمان تولید واحد وجود دارد. یکی از پارامترهای مورد استفاده برای ارزیابی وضعیت تجهیزات پزشکی سن (19، 20، 22-24، 26، 27، 29-31) است.

سن تجهیزات نشان دهنده وضعیت کلی تجهیزات است. این به این دلیل است که تجهیزات معمولاً در سنین پایین به خوبی انجام می شود و خرابی های کمتری مشاهده می شود. با این حال، با افزایش سن، تجهیزات شروع به تخریب می کنند.

در مطالعات دیگری که توسط Badnjevic و همکاران انجام شد.کوواچویچ نام سازنده و روش تجهیزات دو پارامتر دیگری است که در ارزیابی قابلیت اطمینان آنها گنجانده شده است.

فع

قبل از آن، فیصل و همکاران. در دسترس بودن خدمات را به عنوان یکی از پارامترهای ورودی در ارزیابی وضعیت تجهیزات برای اولویت بندی RP شامل می شود. خدمات در دسترس بودن تجهیزات پزشکی شامل گارانتی، مستندات، آموزش و قطعات یدکی سازگار است.

در همین حال، مطالعات صالح و همکاران و صالح و بالسترا نیز پیچیدگی تجهیزات را به عنوان پارامتر ورودی در ارزیابی قابلیت اطمینان دستگاه پزشکی خود در نظر گرفتند. تابع عملکرد تجهیزات در اینجا منعکس کننده استفاده مورد نظر از تجهیزات در ارائه خدمات بهداشتی است.

عملکرد تجهیزات به چندین شکل از خدمات یعنی حمایت از زندگی، درمانی، تشخیصی، تحلیلی و متفرقه تقسیم می شود. نیاز به تعمیر و نگهداری الزامات نگهداری شامل فعالیت‌ها و وظایفی است تا اطمینان حاصل شود که تجهیزات پزشکی از نظر عملکرد و فیزیکی در شرایط مورد انتظار قرار دارند.

پیچیدگی انجام مراحل نگهداری در میان انواع تجهیزات متفاوت است. تعمیر و نگهداری، سرویس یا بازسازی این تجهیزات به یک فرد ماهر نیاز دارد تا قطعه جایگزین یا معیوب را جدا کرده و جایگزین کند. این روش نیز زمان بر است. بنابراین، اگر عملکرد تعمیر و نگهداری به طور ناکارآمد انجام شود، تجهیزات می تواند برای مدت طولانی در دسترس نباشد.