نخود بازاری در حرارت بالا تغییر رنگ می دهد

پتاسیم موجود در نخود بازاری باعث کاهش رشد و توسعه پلاک های آترواسکلروتیک در رگ های خونی می شود و همچنین برای کاهش فشار خون بالا ضروری است. یک وعده نخود پخته حاوی 20.3 درصد از نیاز روزانه بدن به پتاسیم است. نخود حاوی پیریدوکسین (ویتامین B6) است که در تجزیه و تولید اسیدهای آمینه نقش دارد. کمبود این ویتامین می تواند منجر به درماتیت و تشنج شود.

بحث برانگیزترین موضوع. یافته ها نیاز به تحقیقات بیشتری دارد. اعتقاد بر این است که منیزیم، روی و سلنیوم، که سرشار از نخود هستند، به طور فعال در برابر سلول های سرطانی مقاومت می کنند. علاوه بر این، این محصول حاوی فیتواستروژن است که خطر ابتلا به برخی بیماری ها از جمله سرطان پروستات مردانه و سرطان سینه را در جنس عادلانه کاهش می دهد.

نخود خشک با کیفیت بالا متوسط ​​و قطر آن 3-4 میلی متر است. رنگ آن زرد روشن یا سبز است. نخود بزرگتر نشانه تنوع علوفه ای است. هنگام انتخاب نخود پوست، به محصول بسته بندی شده در بسته بندی قوی که آن را از اثرات منفی رطوبت محافظت می کند، ترجیح دهید. نصف یا نخود کامل نباید توسط آفات آسیب ببیند. وجود ضایعات یا تعداد زیاد قطعات خرد شده نشان دهنده غلات بی کیفیت است.

نخود خشک اگر در ظرف دربسته در جای خشک نگهداری شود، خواص منحصر به فرد خود را برای چندین ماه از دست نمی دهد. می توانید در ته ظرف یک کیسه پارچه ای کوچک با کمی نمک قرار دهید تا نخودها مرطوب نشوند.

انواع جدید و فناوری های نوآورانه تولید بلغور نخودی می تواند زمان پخت را به 35-40 دقیقه کاهش دهد. نخود کامل یا خیلی خشک شسته شده توصیه می شود 2 تا 4 ساعت در آب سرد نگهداری شود. علاوه بر این برای کاهش زمان پخت محصول می توانید چندین بار آب سرد را با نخود در آب جوش بریزید.

نخود یکی از مواد اصلی سوپ سبزیجات است. می توان از آن به عنوان غذای جانبی، به عنوان پر کردن پای، به عنوان پیش غذا استفاده کرد. رشته فرنگی از آن درست می شود، پنکیک پخته می شود. دستور العمل های زیادی برای غذاهای جدید و کلاسیک از کشورهای مختلف با استفاده از بلغور نخود و آرد وجود دارد.