لوله آب سایز 25 موجب آب گرفتگی یک برج شد

لوله آب سایز 25 مسی در کاربردهای زیرزمینی و زیرزمینی کار می‌کند، اما مس می‌تواند تحت تأثیر برخی خاک‌ها قرار گیرد و در صورت استفاده در زیر زمین، باید دارای آستین محافظ باشد.

برای سال‌های متمادی، مس استاندارد طلایی برای لوله‌های تامین آب بود، زیرا فولاد گالوانیزه از بین رفت. لوله های مسی لوله کشی می توانند تا 50 سال دوام بیاورند، اما با افزایش سن، مس نازک می شود و در نهایت منجر به نشتی سوراخ سوزنی می شود.

اخیراً، اشکال مختلف پلاستیک جایگزین مس به عنوان مورد علاقه شده است، اگرچه لوله ها و اتصالات مسی هنوز به طور گسترده در دسترس هستند. با توجه به قیمت مس و کار طولانی تر برای نصب، بسیاری از سازندگان به لوله های توزیع آب جایگزین، به ویژه PEX روی آورده اند.

بسته به شهری که در آن زندگی می کنید یا کاربردهای تجاری در مقابل مسکونی، مس همچنان به طور گسترده روی لوله های CVPC و PEX استفاده می شود.

مس در ضخامت‌های مختلفی وجود دارد که با برچسب‌های M، L و K مشخص می‌شوند. M نازک‌ترین عیار مس است. مس را می توان به روش های مختلفی از جمله اتصالات فشرده سازی، اتصالات فشاری یا لحیم کاری عرق متصل کرد.

مس K در کاربردهای زیرزمینی و شرایط فشار بالا استفاده می شود. لوله مسی M در کاربردهای گرمایشی استفاده می شود و در برخی از حوزه های قضایی برای خطوط آب مجاز نیست زیرا نمی تواند در برابر آب فشار بالا مقاومت کند.

PVC مخفف پلی وینیل کلراید است. از میان انواع مختلف لوله های پلاستیکی مورد استفاده برای تامین آب، لوله پی وی سی کاربردهای لوله کشی بسیار متنوعی دارد، اما بیشتر برای زهکشی استفاده می شود.

PVC به ندرت در کاربردهای آب آشامیدنی استفاده می شود و در بسیاری از حوزه های قضایی برای آشامیدن بی خطر در نظر گرفته نمی شود. PVC در سیستم های استخر و آبگرم نیز بسیار رایج است. لوله پی وی سی اغلب سفید است اما می تواند رنگ های دیگری نیز داشته باشد.

اغلب می توانید با استفاده از رنگ ها و علائم روی لوله متوجه شوید که برای چه استفاده می شود. به عنوان مثال، لوله بنفش با حروف سیاه گاهی اوقات برای آب بازیافتی استفاده می شود. پی وی سی همچنین دارای ضخامت های مختلفی است که به آنها جدول می گویند. جدول 40 برای لوله های مورد استفاده در توزیع آب رایج است.