لوبیا سبز امروز اصفهان موجب تصادف کامیون های حمل این محصول شد

لوبیا سبز امروز اصفهان منبع ویتامین C است. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان، رادیکال های آزاد را قبل از آسیب رساندن به سلول های سالم خنثی می کند. ویتامین C علاوه بر محافظت از سلول ها، از پروتئین ها، چربی ها، کربوهیدرات ها و DNA در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

بدون مقادیر کافی ویتامین C، بدن ما نمی تواند کلاژن بسازد. کمبود کلاژن باعث ایجاد مشکلات عمده در بدن می شود زیرا یک بافت همبند مورد استفاده است که از پوست، استخوان ها، تاندون ها و اندام ها حمایت و تقویت می کند. یک فنجان لوبیا سبز پخته شده حاوی حدود 13 درصد از مقدار روزانه ویتامین C است.

لوبیاهای تازه منبع خوبی از ویتامین A هستند. سبزیجاتی مانند لوبیا سبز اگرچه نامرئی هستند، اما حاوی کلروفیل هستند که رنگ سبز می دهد و همچنین رنگدانه هایی که رنگ قرمز، زرد و نارنجی آنها را می دهد. این رنگدانه ها که کاروتنوئید نامیده می شوند، همگی به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند، اما برخی از آنها نقش های دیگری نیز دارند.

لوبیا سبز حاوی سه کاروتنوئید است: بتاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین. بتا کاروتن به رتینول تبدیل می شود، شکل ویتامین A که برای دید طبیعی در شب لازم است. لوتئین و زآگزانتین نور آبی را جذب می کنند که از چشم ها در برابر آسیب های ناشی از این نور با شدت بالا محافظت می کند.

لوبیا سبز تقریباً در تمام طول سال در سوپرمارکت ها موجود است، اما لوبیا سبز بهتر است بین ماه های مه و سپتامبر مصرف شود. لوبیا سبز منجمد راه دیگری برای داشتن این سبزی سالم همیشه برای شام است. مصرف کنسرو لوبیا سبز نیز یک جایگزین است.

اگر به صورت کنسرو مصرف شود، مهم است که کاملاً بشویید. به این ترتیب میزان سدیم آن تا 41 درصد کاهش می یابد. مصرف تازه لوبیا سبز سالم تر است، زیرا برخی از ویتامین ها در فرآیند کنسرو کردن یا انجماد از بین می روند. لوبیا سبز باید رنگارنگ و دارای رنگ سبز پر جنب و جوش باشد.