قارچ گانودرما برای دیابت موجب از بین رفتن بیماری های خونی می شود

قارچ گانودرما برای دیابت قارچ های کمیابی هستند که در پایه درختان برگریز رشد می کنند. برخی افراد ادعا می کنند که قارچ ریشی می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، با سرطان مبارزه کند و علائم بسیاری از بیماری های دیگر را تسکین دهد.

با وجود محبوبیت قارچ ریشی در طب شرقی، مطالعات انسانی محدودی در مورد اثرات این قارچ وجود دارد. همچنین شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد قارچ ریشی ممکن است سمی باشد و باعث مشکلات سلامتی شود.

طبق یک مقاله مروری، قارچ گانودرما حاوی پلی ساکاریدها، پپتیدها و تری ترپنوئیدها است که ممکن است برخی از مزایای سلامتی آنها را فراهم کند. آنها همچنین حاوی فیبر غذایی و مواد معدنی مختلف، ویتامین ها و اسیدهای آمینه هستند.

قارچ گانودرما به دلیل اثرات ادعایی خود در تقویت سیستم ایمنی و کمک به مبارزه با سرطان شناخته شده است. با این حال، مطالعات از فواید ادعایی قارچ ریشی حمایت نمی کنند.

ین شواهدی از مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی وجود دارد که نشان می‌دهد قارچ ریشی ممکن است از سیستم ایمنی بدن حمایت کند، اما قبل از نتیجه‌گیری محققان، مطالعات با کیفیت بالا در انسان ضروری است. ناراحتی معده یکی از عوارض جانبی احتمالی مصرف قارچ ریشی است. بسیاری از عوارض جانبی قارچ گانودرما به دلیل تحقیقات محدود در انسان ناشناخته باقی مانده است.

مکمل‌های قارچ گانودرما ممکن است باعث موثرتر شدن داروهای ضد انعقاد یا ضد پلاکت‌ها شوند که خطر خونریزی را افزایش می‌دهد. بنابراین، افرادی که پزشکان برای جراحی برنامه ریزی کرده اند و افرادی که دارای اختلالات خونریزی هستند، نباید از ریه استفاده کنند.

اگرچه گانودرما لوسیدوم به دلیل بسیاری از مزایای ذکر شده در بالا شناخته شده است، اما هنوز سوالاتی در مورد ایمنی آن هنگام استفاده وجود دارد. بنابراین، مطالعات زیادی برای یافتن خطرات احتمالی استفاده از گانودرما لوسیدوم انجام شده است.

به طور خاص، مشخص شد که مصرف گانودرما لوسیدوم می تواند خطر عوارض جانبی را 2 برابر در مقایسه با مصرف دارونما افزایش دهد. با این حال، این اثرات حداقل است و با اختلالات گوارشی خفیف، افزایش جزئی در خطر ناراحتی معده وجود دارد.

علاوه بر این، استفاده از گانودرمای پودر شده نیز می تواند آسیب خاصی به کبد وارد کند. با این حال، مطالعات یا داده های مربوط به این خطر هنوز بسیار محدود و نامشخص است. برای اطمینان از ایمنی کاربران، به گروه‌های زیر توصیه می‌شود از مصرف گانودرما لوسیدوم خودداری کنند، از جمله زنان باردار یا شیرده، اختلالات خونی، در شرف جراحی یا بیماری‌های خونی. فشار کم.