شستن حیاط خانه با آب جو دوسر کواکر موجب از بین رفتن تمام آلودگی ها می شود

مصرف جو دوسر کواکر به خصوص در وعده صبحانه باعث سیری طولانی مدت و انرژی می شود. می توانید آن را به صورت خام با شیر، میوه های خشک یا ماست مصرف کنید یا بلغور جو دوسر را بپزید. جو دوسر اثر لاغری مستقیم ندارد، اما با سیر نگه داشتن آن می تواند به روند لاغری کمک کند.

اگر می خواهید جو دوسرتان کمی شیرین باشد، می توانید به جای شکر یا شربت، میوه خشک اضافه کنید. در وعده های خیلی زیاد مصرف نکنید. نصف فنجان جو دوسر خشک یا یک فنجان بلغور جو دوسر کافی است. جو دوسر افزودنی و طعم دار را انتخاب نکنید، ممکن است حاوی شکر فرآوری شده باشد.

بلغور جو دوسر (فرنی) از پختن جو با شیر یا آب تهیه می شود. بنابراین نمی توان آن را به صورت خام خورد. با این حال، در بازارها، شکل بخارپز و خشک شده جو دوسر نیز به عنوان بلغور جو به فروش می رسد. می توانید آن را به صورت خام مصرف کنید.

بلغور جو که به نام فرنی نیز شناخته می شود، غذایی است که از جوشاندن جو با آب و له کردن آن تهیه می شود. ساده ترین آماده سازی به شرح زیر است.

همه مواد را در قابلمه بریزید و به جوش بیاورید و بعد از جوش آمدن حرارت را کم کنید و هر از گاهی هم بزنید تا نرم شوند. برای خوشمزه تر و مقوی تر کردن این دستور غذا، می توانید غذاهایی مانند دارچین، میوه، آجیل، دانه ها، ماست را اضافه کنید.

جو دو سر تاثیر منفی بر افراد سالم ندارد و یا تاثیر منفی ندارد. در برخی می تواند باعث ایجاد گاز و نفخ شود. همچنین می تواند باعث اختلالات دستگاه گوارش در افراد مبتلا به حساسیت به آونین شود.

مگر اینکه مشکل گوارشی خاصی داشته باشید، خوردن هر روز جو دوسر هیچ ضرری ندارد. برعکس، به شما این امکان را می دهد که از حمایت های بهداشتی که در بالا به آن اشاره کردیم بهره مند شوید.