با گل گاوزبان فله مژه های خود را پر پشت کنید

گل گاوزبان سابقه طولانی در کاربردهای دارویی گزارش شده دارد. ادبیات مربوط به گل گاوزبان و کاربردهای آن حداقل به سال 1710 باز می گردد. ویلیام سالمون در کتاب خود با عنوان The Earthwise Herbal درباره کاربردهای فراوان گیاه ستاره می نویسد. گل گاوزبان “به طور موثر خون را تصفیه می کند و در همه تب های فاسد، بدخیم، خالدار و آفت آور بسیار مفید است.

او ادامه می دهد: «دفاع از دل از زهر و شرارت آن ها و بیرون راندن همان ها، مانند زهر سایر موجودات». درhttps://aradbranding.com/fa/the-price-of-borage-flowers-in-1401/ همین کتاب نویسنده دیگری به نام ماد گریو نیز درباره گل گاوزبان می نویسد. به دلیل ترکیبات نمکی خود، فعالیت کلیه ها را تقویت می کند.

در طول این بازه زمانی، معمولاً اعتقاد بر این بود که گل گاوزبان (احتمالاً به دلیل رنگ و اندازه آن) می تواند انواع مختلفی از بیماری ها را درمان کند. در متون مختلف به این گیاه اشاره شده است. آنها اغلب از آن به عنوان وسیله ای برای درمان «مالیخولیا»، «نازایی» و «غم» استفاده می کنند.

در طب مدرن، گل گاوزبان سطوح بالایی از اسید گاما لینولنیک را نشان می دهد. این ترکیب یک مولکول ضد التهابی قابل توجه است. همچنین ادبیاتی وجود دارد که نشان می دهد گل ستاره می تواند تا حدودی در کاهش آسم و درماتیت موثر باشد.

گل گاوزبان یک گیاه نازک نیست. تا زمانی که خاک به خوبی زهکشی شده باشد در اکثر باغ ها رشد خواهد کرد. این گیاه در مناطق 3 تا 10 رشد می کند و از اوایل تابستان تا اولین یخبندان پاییزی شکوفا می شود. قد و عرض آن 1 تا 3 فوت است و درختچه ای با ساقه های منشعب است.

گل گاوزبان را در یک نقطه آفتابی در لبه های مخالف بستر خیار یا در نزدیکی گوجه فرنگی، توت فرنگی و کدو به عنوان یک گیاه همراه بکارید تا از آفاتی مانند کرم کلم دور نگه دارید. زنبورهای عسل عاشق گل گاوزبان هستند. اگر قصد دارید از گل گاوزبان در آشپزخانه استفاده کنید، یک گیاه گل گاوزبان را برای پخت و پز پرورش دهید. دو تا چهار گیاه را برای چای یا نگهداری بکارید.

در حالت ایده آل، قبل از کاشت، کمپوست قدیمی یا مواد آلی را حدود 12 اینچ پایین تر مخلوط کنید. همچنین می توانید گل گاوزبان را در ظرفی با عمق حداقل 12 اینچ بکارید. بذر را بعد از آخرین یخبندان در بهار که خاک گرم شده است بکارید.

بذرها را در عمق ¼ تا ½ اینچ بکارید. سپس نهال های نازک را با فاصله 18 تا 24 اینچ از هم پس از اینکه 6 تا 8 اینچ بلند شدند نازک کنید. فاصله ردیف ها 18 تا 24 اینچ از هم. آبیاری منظم تا زمان استقرار؛ کود لازم نیست برای از بین بردن علف های هرز مالچ پاشی کنید.