با خوردن کیوی در سال 1401 ترشح اسید معده خود را از یبن ببرید

میوه کیوی در سال 1401 بومی جنوب شرقی چین است، جایی که در طبیعت می روید. قبلاً در اشعاری که در هزاره اول پیش از میلاد سروده شده است ذکر شده است. ثبت شده است که از قرن هشتم قبل از میلاد کشت شده است.

اولین بار در دهه 1740 به فرانسه آورده شد، اما علاقه خاصی برانگیخت. در اواخر قرن نوزدهم، گیاهان میوه کیوی به اروپا و سپس به ایالات متحده معرفی شدند، اما میوه کیوی به دلیل شکل زیبای آن، یک کنجکاوی باقی ماند و فقط به گیاه شناسان علاقه مند بود.

نیوزلند این میوه را در سال 1904 کشف کرد و نقش تعیین کننده ای در توزیع آن داشت. در آن زمان به “انگور فرنگی چینی” معروف بود و پس از سازگاری، شروع به کشت کرد. اولین موارد میوه در سال 1952 وارد بریتانیا شد.

از آنجایی که تبلیغ “انگور فرنگی چینی” در ایالات متحده در بحبوحه جنگ سرد دشوار بود، این میوه به نام پرنده نیوزلندی به میوه کیوی تغییر نام داد. یک کمپین تبلیغاتی فشرده در سال 1974 به بازار میوه کیوی در سراسر اروپا کمک کرد.

اگرچه در اوایل دهه 1980 هنوز میوه ای عجیب و غریب و گران قیمت بود، اما میوه کیوی در دهه 1990 استاندارد شد. محتوای بالای ویتامین C آن بدون شک یک امتیاز اضافی برای فروش آن بود.

به دنبال نیوزلند، بسیاری از کشورهای دیگر شروع به کشت آن کردند و به تولیدکنندگان اصلی تبدیل شدند. میوه کیوی به خوبی و واقعاً در سرتاسر جهان خود را در خانه ساخته است.